tisdag 14 december 2010

Glitter och bling


Igår var det Lucia och här hemma kollade vi på SVT:s Luciafirande på kvällen - härligt klassiskt tema som fick mig att minnas alla de år jag själv gått Luciatåg, skulle tippa på ett hundratal genom åren.
Hos Skrotboken har vi valt att uppmärksamma Luciafirandet också, men till min sorg upptäckte jag i och med detta att det inte fanns en enda bild från något av alla mina Luciatåg. Men, lösningen fanns närmre än jag trodde. Vi har nämligen en keramiklucia som jag är otroligt försiktig med. Ljusen är limmade i flera omgångar och hon förvaras väldigt säkert under de månader hon inte står framme. 
Skrotboken har Uppesittarkväll ikväll, 14/12, med start kl 19, och vi fokuserar på temat av/för/till/med barn! Vi syns ikväll!
Tack för titten!

Inga kommentarer: