söndag 23 juni 2013

Vår midsommarafton

Min morgon började med att jag vaknade ungefär lika tidigt som vanligt, alltså strax före kl 7. Efter att ha funderat en stund bestämde jag mig för att ta en morgonpromenad.

Det var nog tur att jag gick ut direkt på morgonen, för efter en sen långfrukost och dusch så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner, åskan och blixten i tätt följd.

Japp, lite oväder i våra trakter....

En lunch inne blev det för oss. Som synes äter jag inte sill utan frossar istället i varmrökt lax, årets första färskpotatis, gräddfil och gräslök...

Vackert stilleben på vårt matbord.

Den godaste snapsen jag vet, för tillfället ska kanske tilläggas :-) En rolig anekdot är att jag under  min uppväxt var på Utö i Stockholms skärgård minst 1 gång varje sommar! 
Vi blev bortbjudna på kvällen, och 1 timme innan avfärd insåg vi att vi skulle ha med oss något... Så lite snabbscrap utomhus blev det...

Det slutliga resultatet.

Äntligen fick jag användning för min stämpel som jag vann för ett par år sedan.

En mycket uppskattad present där värdinnan till och med påpekade att jag hade valt hennes favoritfärger :-)
En ny bekantskap för mig, som föll mig i smaken.

På upptäcktsfärd i värdparets stora trädgård...

Det fanns en hel del att titta på!

Mycket fotosnack blev det. Det är min kamera till vänster i bild.

Gasolgrill är jag inget fan av.... Men visst, det är smidigt.

Flamingos. Höjdpunkten innan middagen :-)

Nostalgi på hög nivå!

'
Någon som missat att värdinnan älskar (!) flamingos?! ;-)

Kvällen till ära blev det lite cigarr på maten. Lyx!

Strax efter midnatt blev det lite mörkt, så då åkte ljusen fram.
Vi kom hem runt 1.30, vilket är extremt sent för att vara mig! I normala fall har John Blund date med mig strax efter kl 22.... Om jag var seg igår?! Oh yes :-) Men det var det värt!


Material till tagen
CS: Cream
Mönstrade papper: Maja Design
Stans: Matha Stewart, Bubble Bath
Rosor & blad: WOC
Pins: okänt
Halvpärlor: Kaisercraft
Spets: okänt
Stämpel: Gummiapan
DistressInk: Dusty Concord

1 kommentar:

Pillan sa...

Låter som en riktigt bra midsommar!! :-)
Kram