tisdag 23 juni 2009

Nya kort

I förra veckan hann jag göra några kort, alltid bra att ha några i gömmorna. Man vet aldrig när det behövs ett :-) Dock skulle jag vilja lära mig flera olika vikningar tex - men vart hittar jag bra såna? Tex tutorials? Eller på YouTube? Har du något förslag på vart jag kan leta? Lämna gärna en kommentar med bra förslag tack!
Hittade iaf några olika skisser/utmaningar som jag valde att jobba efter, men allt hade redan "bäst-före-datum" gått ut på. Tror att kortet ovan är från en utmaning hos MiMas scrapbooking och de båda korten nedanför är skisser från Kortskissen.
Dock är skisser inte lika utmanade, tycker jag, som olika vikningar. Kan bli så otroligt effektful med en bra vikning.
Kortet nedanför är inte helt rättvist färgmässigt, då kameran, ljuset och jag inte var helt överens :-( Cardstocken är mer lilaaktig i färgen än vad bilden visar.


Har inte blivit något scrapat gjort sen i lördags, eftersom vädret har börjat ordna upp sig. Iof kan jag inte njuta fullt ut av det härliga vädret, eftersom jag jobbar ca 5 veckor till innan det är dags för semester. Men jag utgår från att vädret kommer vara lika bra då :-) Hittills har det inte slagit fel iaf... Jag är dock lyckligt lottad som kan sitta ute i solen och äta lunch på dagarna, vilket är helt underbart. Dags att dra sig till jobbet!
Tack för titten - och har du några bra förslag på kortvikningar tar jag gärna emot dom!

Inga kommentarer: