fredag 3 juli 2009

Lo till midsommarcc

Lite sent men här är iaf 2 av de bidrag jag gjorde till midsommar cc på Svensk Scrapbooking. Gjorde en del kort oxå som jag återkommer till. På första layouten, My love, har jag målat mitt chipboard med pearlmaker - ibland har nöden ingen lag :-) Men snyggt blev det och smidigt var det. När det torkat, vilket gick fort, satte jag dit lite Rhinestones som pricken över i:et.
En mycket enkel lo, helt i min smak. Ibland önskar jag att jag kunde våga lite mer...
Bilden jag har använt på layouten nedan tog jag på Öland tidigare i våras. Var över och kollade bla till svägerskans sommarhus och fick då syn på denna underbara vy. Det kan vara svårt att se, men det är vitsippor i mängder! Helt underbart!
Runt om hela lo:n har jag använt mig av min pearlmaker igen, lika smidigt denna gången. Dock blev torktiden något längre, vilket jag inte riktigt tänkte på. Lyckades kleta ut lite på nåt ställe.
Pilen kommer från ett gammalt månadskit från MoshPosh.



Nu är det äntligen fredag igen och 2 dagars ledighet att ladda batterierna och förhoppningsvis scrapa lite. Eftersom vädret kommer bli sämre under nästa vecka räknar jag med grymt mkt att göra på jobbet - alltså kommer jag vara toktrött på kvällarna. Det har jag iof var den här veckan oxå, men det har värmen varit skyldig till.
Tack för titten!

1 kommentar:

EmmJa sa...

Härliga layouter! Så enkla men ändå så snygga!

Ha det bra!

Kramar