fredag 10 juli 2009

Semester!

Så är då årets semester inofficiellt inledd! Så skönt! Egentligen börjar min semester först om 1 vecka, men är sjukskriven sista veckan pga att jag igår var på sjukhuset och fick en kortisonspruta i mitt högra knä = går med kryckor nu :-( Inte roligt för någon som är sååå rastlös som jag är. Första dygnet är det mkt vila som gäller.... Oki, jag har legat grymt mkt i sängen och soffan och vilat. Och vankat lite av och an däremellan. Och varit rädd pga årets värsta åskoväder! Maken bara skrattar och njuter och jag är skiträdd! :-( Blixtrade och åskade samtidigt under en lång tid. Inget trevligt alls kan jag lova.
Strax innan ovädret drog igång bestämde jag mig för att göra ett album med min BIA, så det var min sysselsättning och räddning. Det blev ett semesteralbum, där tanken är att vi ska skriva något om varje dag under semester, lite dagboksfeeling :-) Har inte hunnit fota det, då det är alldeles för mörkt ute! Återkommer med bild imorgon förhoppningsvis.
Så länge bjuder jag på bilder på några kort jag gjorde när det var CC på Svensk Scrapbooking.
Stämplarna kommer från Lanstoken, Grattis-stämpeln är egentligen en Grattis till studenten, men jag väljer att bara använda den första delen. Har inte hittat bara en Grattisstämpel som jag gillar, vill ha något som är som denna. Vet du vart jag kan hitta det?!??


Detta kort la jag ner otroligt mkt tid, energi och tanke på. Men så kul det var! :-) Ramen ritade och klippte jag ut för hand, efter en förebild så klart. Vet dock inte vem som blir lycklig mottagare ännu - om det finns någon sådan ;-)




Här har jag använt mig av min "egentillverkade" grattisstämpel igen. Maken tyckte detta såg ut som en julkort :-/ Inget jag blev så där jätteglad över direkt... Kan vara så att detta skickas iväg till svägerskan som fyller år om ett par veckor. Alltid bra att ha lite kort i lager, eftersom jag varit allt annat är produktiv den sista månaden :-(
Nu ska vi strax traska iväg till puben för att kolla lite fotboll och käka lite gott.
Tack för titten!

1 kommentar:

Lilo sa...

Vad fint du skapat! =) Vi har äntligen flyttat klart. Bara lite smått kvar att fixa i nya hemmet, men sådant har man ju alltid på gång. Hoppas komma igång och skapa snart igen också.