tisdag 21 juli 2009

2 slutförda projekt - tillhör inte vanligheterna :-)

Nu har jag äntlinge lyckats fota det album jag gjorde i lördags under regn- & åskovädret. Har ju regnat både söndag och måndag, och då är det så mörkt att det inte är lönt att ta fram kameran. Albumet är verkligen inte stort, har använt 3/4 o-ring (svart) och 6 st ringar. Tror måtten blev 10 x 15 cm. Den röda texten lyder "Semestern 2009". Gemet på vänstra sidan har jag köpt på Lagerhaus, en låda med ganska många i för 10 kr. Passade på att köpa både svarta och silvriga.
Som bas till pärmarna har jag använt fotopapper från Åhléns, vilket gör att jag kan bestämma måtten helt själv. Skär till 2-3 delar/pärm och sätter ihop dom med dubbelhäftande tejp. Billigt, smidigt och enkelt!


Sen har jag, som är väldigt bra på att påbörja saker, även slutfört något, för ovanlighetens skull! :-) Har under snart 1 års tid funderat och ritat på en scrapväska att transportera mina pappersmappar i när det är dags för träff. Igår måndag bar jag fram symaskinen och alla tillbehör och började helt sonika att klippa, mäta och nåla.
Och idag blev jag helt klar! Ända till sista sömmen! Är ganska imponerad av mig själv *hihi* Har gjort mig en tygväska helt efter eget tycke, smak, idéer och utan mönster. Kommer utan problem att få i 2-3 st mappar till mina papper. Mina mappar har jag köpt på Panduro, genomskinliga.

Har bara använt mig av spillbitstyger jag hade hemma, förutom det vita på handtagen och högst upp runt om väskan, det var jag iväg och köpte på Åhléns idag. Det randiga invändigt kommer från IKEA, allt annat från just Åhléns. Dock blev jag tvungen att köpa fler nålar till symaskinen, då det blev så mkt tyg och helt enkelt för tjockt för de nålarna jag hade hemma. Men men, det var det värt :-)
Imorgon ska jag och Anna/Alsjöholm åka till Växjö och Helena/Landstoken en sväng. Ska bli otroligt kul att få komma iväg dit! Var ett par månader sedan jag träffade Helena, och ännu längre sen jag träffade Anna. Och då bor vi ändå bara 4,5 mil från varandra.... Måste skriva en liten lista på saker jag ska handla hem, inte för att jag verkligen behöver något :-) Utan mer för att jag inte vill köpa på mig saker jag absolut inte har någon användning för, och heller köper saker jag räknar som basmaterial.
Nähä, Morden i Midsumer har redan börjat! Tack för titten!

Inga kommentarer: