fredag 27 november 2009

Layout från träffen


Här är layouten jag gjorde på Torsåsträffen i söndags efter en av Joggemias skisser, nr 88. Fotona på amaryllisen är tagna vid årsskiftet och det ena är svartvit. De är utskrivna på ett 10 x 15 cm stort fotopapper. Brukar oftast scrapa ganska stora foton, gärna 11 x 15 cm, men den här gången blev det inte så. Och jag gillade verkligen det mindre formatet mycket :-)

Runt pappret har jag virat både blå och vit vaxad lintråd. Runt alla kanter på de mönstrade papprena har jag använt mig av PearlMaker, mörkblå, vit och ljusblå.

Blå punchinella och vit spets fastsatt med en stor brad från YouDo. Valde att sätta det lite på snedden med flit, det försvann i det mönstrade pappret annars.

Har använt mitt Jollyalfabet och stansat ut titeln i en mörblå cardstock som jag sedan lagt på silvrig stämpelfärg på och slutligen lagt på ett laget med Glossy Accent. Älskar effekten av Glossy Accent :-)
Grunden till layouten är egentligen ett vanligt vitt cardstock som jag har stämplat med min snöstjärnestämpel i silver och ljusblått.
Tack för titten!

1 kommentar:

joggemia sa...

Så fin!! Själv fick jag bara två ynka kort gjorda på träffen. =)

Trevlig helg!

Kram!