söndag 1 november 2009

Spöklik godisförvaring


I fredags hade jag förmånen att få gå från jobbet redan efter vid lunch. Det är lyx för mig! Och jag nyttjade min lediga eftermiddag på bästa sätt - genom att scrapa och pyssla. Härligt! 
ScrapGalen hade en rolig utmaning på sin blogg som jag kände mig tvungen att haka på - göra en spöklik godisförvaring. Nu kanske min förvaring ser lite snäll ut, men jag har iaf försökt spöka ut den genom att göra ett spindelnät på sidan, sätta dit punchinella och använda mörka färger.


På handtaget har jag satt självhäftade dekoration som jag köpt på den lokala bokhandeln. Spindelnätet har jag gjort med öljetter och vaxad lintråd. Längst ner hela vägen runt påsen har jag satt brads för att hålla ihop allt. Provade nämligen att sätta ett cardstock på insidan av det mönstrade, men det blev alldeles för tjockt, därav bradsen. Men detta var bara andra gången jag gjorde påsen, så jag lär mig fortfarande :-)
I övrigt har helgen varit väldigt lugn. Var iväg och fikade igår som sagt med en fd kursare och numera god vän och hennes underbara dotter. Efter det gick jag och köpte mig en ny dator *ops* Har numera övergett PC-träsket och klivit in i Macvärlden. Känns lite läskigt men samtidigt spännande och utmanande!
Nu ska jag fortsätta stansa ut julgranskulor till lite olika framtida projekt. Måste även packa lite inför scrapträffen imorgon kväll. Bor du i Kalmar och vill vara med på någon träff - maila mig så får du mer info!
Tack för titten!

Inga kommentarer: