lördag 31 oktober 2009

Öländsk sjöbod...


Nu har jag äntligen gjort klart layouten jag påbörjade på Rottneträffen förra helgen. Blev lite stiltje i skapandet när jag kom hem igen, istället påbörjade, genomförde & slutförde jag en omorganisation av scraphörnan :-)
Fotot på layouten är taget på västra Öland tidigare i höstas, under en roadtrip som jag och maken genomförde en solig lördag. Och att det blev just sjöbodar får jag skylla på en kollega på jobbet :-)

Hittade färgade kläfthammrar på Clas Ohlson för några veckor sen, och här har jag använt de blåa. Har ingen aning om kvalitet m.m men för mig kvittar det lite. Rotade runt lite bland mina dekorationer och hittade några favoriter som jag använt här: punchinella; spets; biljett & psalmblad.

Hade inför träffen beställt nya blommor och blad och självklart använde jag de på layouten. Bladen passade perfekt färgmässigt ihop med fotot. Under fotot har jag använt mig av PearlMaker, i hörnen på layouten Rhinestones och dessutom har jag chalkat kanterna med Blue Iris. :-)
Idag ska jag fika med en fd kursare och hennes underbara dotter som snart blir 8 månader. När vi träffades sist fick jag ett "beställningsjobb" och det är nu klart för leverans. Återkommer med bild på det inom kort.
Tack för titten och trevlig Alla Helgons Dag!

1 kommentar:

Lilo sa...

Vad fint du scrappat! He he he... Här är så rörigt bland scrapsakerna. Kan du inte komma och städa? ;) Jag skapar hellre än håller ordning liksom...