onsdag 21 oktober 2009

Fotbolls-layout


I måndags kväll satt jag och surfade runt bland lite olika inspirationsbloggar och fastande för skissen hos Swe Scrabook. Fick hem mitt månadspaket från MoshPosh i förra veckan och har suttit och klurat på vad jag ska göra med materialet den här gången. Det blev väldigt lätt när jag såg den härliga skissen och hade biljetten till fotbollen från i lördags framför mig!

Runt hela layouten har jag sytt en vanlig raksöm med en mörkt blå tråd. På det randiga pappret valde jag en annorlunda sicksacksöm med röd tråd. Ska verkligen försöka sy fler gånger på mina layouter, för det är ju riktigt kul och blir snyggt!

Den härliga blomman följde även den med i månadspaketet. Floristnålen är köpt hos Landstoken.se. Det randiga pappret tror jag kommer från ett månadspaket från hösten 2008, men det passade så bra i färgerna med de som jag använt på den här layouten. Dessutom är/var det en riktig favorit! Någon som vet ifall det finns någon butik som har dom kvar i sitt sortiment? Tillverkaren är October Afternoon om minnet inte sviker mig.
Nu måste jag fortsätta packa inför helgens scrapträff i Rottne. Tack för titten och att du tog dig tid att lämna mig en värmande kommentar!

1 kommentar:

Anna sa...

Du vet att jag är en sucker på randigt... var du tvungen att fresta mig...??? Vi ses på lördag! KRAM