torsdag 1 oktober 2009

Dubbellayout efter skiss


Hittade en bloggpartyutmaning i form av en helt underbar skiss hos Cattis som jag har tolkat ganska friskt. Istället för att göra en sida valde jag att göra en dubbellayout. Fotona var och en är ganska tråkiga, men tillsammans blir det något mer. Det som skulle ha varit min första semesterdag åkte vi ut till travet och åt middag samtidigt som vi spelade på varsin häst i varje lopp. Vi satsar 10 kr var, totalt 100 kr per person en sån kväll. Den som i slutändan vunnit mest vinner äran den kvällen. Det var inte jag den här gången tyvärr :-( Maken tog hem kvällens enda vinst på hela 34 kr *fniss* Men kul hade vi!

Har använt mig av fyra olika färger på PearlMaker som jag dekorerat med. Dels den mörkblåa på det prickiga pappret som jag satt mellan de vita prickarna, samt även vit och  pastellmint som ram runt hela layouten, varannan hela vägen runt. Lite pilligt men ett resultat jag är grymt nöjd med.  Den ljusblåa har jag använt på den vänstra av sidorna på det turkosa pappret för att lyfta det lite.

Har även använt både vit och metallicturkos punchinella. Floristnålen köpte jag hos Landstoken.se på helgens mässa. Charmen är köpt på Panduro för flera flera år sedan. Spetsen skulle jag också tro att jag köpt hos Landstoken.se. Blir många saker inköpta där :-) Papprena kommer dock från MoshPosh och augustikitet.
Jag brukar ju verkligen inte tipsa om olika Bloggcandy - men ibland gör även jag undantag! Här finns anledningen! 
Tack för titten!

1 kommentar:

Cattis sa...

Vad kul att få se en dubbellayout av min skiss! Jättefin! Roligt att du ville vara med! =)

Kram/Cattis