onsdag 30 september 2009

Kort efter skiss med twist


I måndags kväll i förra veckan hade jag sån lust att scrapa - men ingen inspiration! Men på något sätt fick jag ihop detta kort trots allt, en bloggpartyutmaning. Och det var ingen enkel variant jag tog mig an. Har skurit ut de färgglada figurerna och sedan chalkat kanterna. Som bas har jag använt ett mörkblått cardstock.


 Det var hos Tette som jag hittade en skissutmaning med twist - det måste finnas något glittrigt med på kortet! Braden i mitten av blomman har glitter på sig, men jag valde även att måla på lite glitter på blomman med min Tickled Pink från Making Memories. Under allt har jag rosa bananpapper som jag rivit av på kortsidorna. Sist men inte minst har jag satt några PearlMakerdroppar längst ut på det färgglada pappret.
Tack för titten!

2 kommentarer:

Anna sa...

Shit, vad du är produktiv!! :-) Du får ju ganska mycket gjort!!
Jag har inte gjort nåt sen jag var i Skåne, men det kommer väl... vi hörs! KRAM

Theresa/Tette sa...

Vilket jättefint kort och vad roligt att du antog min utmaning. Hoppas att scraplusten kommer tillbaka/håller i sig ;-)

MVH Tette