onsdag 16 september 2009

Tredje bloggpartybidraget! :-)

 Mitt tredje Bloggpartybidrag är gjort efter Malwa´s bingobricka! En rolig och lite annorlunda utmaning. Tur för mig så hade Malwa gjort en rad som passade mig som handen i handsken - D2. Den raden innebar att jag var tvungen att ha med overlay; blommor; swirls och punchinella. 4 saker jag verkligen gillar! :-) Tyvärr har jag lite svårt att hitta snygga overlays som passar mig.

Har använt mig av Kaiser Craft papper - igen :-) Använde mig av ett vitt sqaured cardstock som mall när jag fick till det vågiga på det ljusgrå-prickiga pappret. Gemet är köpt på Lagerhaus i somras tror jag. Iaf så betalade jag 10 kr för en ask med ganska så många gem i, och några veckor senare var den prishöjd till 39 kr... Tur för mig så köpte jag både svarta och silvriga gem!Den stora bradsen i mitten av blommorna har jag måla med svart akrylfärg, då den var mer marinblå än svart. Blommorna har fått en släng av PearlMaker, i både silver och svart. Svårt att bestämma mig ibland :-)
 Fotot på layouten är taget i början av augusti när maken och jag en dag tog en tur med bilen längs med kustvägen upp till Mönsterås. En otroligt vacker sträcka med många härliga smultronställen! Vi har under våren köpt på oss några sk Terrängkartor i skalan 1:50 000. (Tror att de förr hette Gröna Kartan). Vi tittade ut några ställen vi var sugna på att köra ner till och den lilla seglingsklubben vi hittade vid denna bryggan var ett sånt ställe. Knäpptyst, lugnt och en verklig idyll! Fick en riktig flashback från min barndom :-) Förhoppningsvis gör vi fler såna turer under hösten då jag i förra veckan fick möjlighet via jobbet att besöka många små härliga ställen runtom i vårt närområde!
Hoppas du får en fortsatt bra vecka och tack för titten!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ojojoj vad du är flitig!! Kul att se!

Malin/malwa sa...

Mmmm... Fin! :) Tack för att du ville ta dig an min utmaning!