måndag 21 september 2009

Bloggpartybidrag av vunnet material

Här är det bloggpartybidrag jag gjort av det materialet jag vann hos MissMian. Det enda jag lagt till av eget är en brad, punchinella och lite vaxad lintråd. Åh så lite chalkade kanter :-) Ett mycket gott betyg till en grymt bra sammansatt kit!
Det var hos Essmos jag hittade en rolig utmaning - inspireras av hennes layout. Och det har jag verkligen gjort! Det jag tagit med mig är samma grundupplägg, dvs det gröna pappret i toppen på layouten, fotots placeringen m.m.
En närbild på de helt underbara rosorna och gröna/vita blommorna. Jag har satt ihop de båda blommorna och sen klippt av själkarna på rosorna och sen satt fast de med Glue Dots. Blir väldigt effektfullt när man sätter så många blommor ihop tycker jag.
Punchinellan är bara instoppad bakom fotot, inte fastsatt med något extra lim. Både det bruna pappret och punchinellan är ditslängda när allt egentligen reda var limmat och klart. Men det var tur att jag använde mig av snällt lim :-)
Har använt mig av en hörnstans på det gröna pappret som jag sedan chalkat kanterna på och satt en bit band runt. En sida ur en psalmbok bryter fint. Längst ner till höger i bilden ser man en brun/beige ruta, av något plastliknande material, som jag satt fast men en brad. Rolig detalj!
Fotot jag använt är väldigt mycket sommar för mig. Grilla, ta en glas vin och njuta av sommarkvällen. Kommer gå och bläddra i albumet och kolla på denna layout flera gånger i vinter skulle jag tro!
Tack för titten!

1 kommentar:

Karin sa...

Vilken härlig layout! Håller verkligen med om att fotot får en å tänka på sommar! Tack för att du ville vara med på min lilla utmaning.
kram !