tisdag 15 september 2009

Layout efter Veckans skiss v 37

I tisdags kväll i förra veckan lyckades jag få lite scraptid mellan allt som skulle fixas och trixas. Och hittade en härlig skiss hos Veckans Skiss som jag verkligen gillade! 
 Har återigen använt mig av mitt augusti paket från MoshPosh. Det jag har lagt till är den vita punchinellan, lite PearlMaker och den rosa spetsen. Spetsen knycklade jag ihop och satte sedan fast med häftklammrar. Sen drog jag lite med min distressdyna i färgen Faded Jeans ovanpå. Mest för att dämpa det rosa lite.
 Fotot jag använt tog jag när jag var på Öland i slutet av maj, och det är Blå Jungfrun som är motivet. Det är en mycket mytomspunnen ö, som det går mycket olika historier om. Själv har jag aldrig kommit dit, men planen fanns den här sommaren, men det satte mitt knä stopp för (att åka dit när man går med kryckor kändes inte som ett alternativ).. Men kanske nästa sommar....
 Många av papperskanterna har jag ruggat upp för att sen chalka dom för mer effekt. Har satt PearlMaker lite här och var runtom hela layouten där jag kände för det. Titeln skrev jag slutligen med ett av de minialfabet jag införskaffat mig och som jag gillar mer och mer för varje gång jag använder dom!
Tack för titten och ha en bra vecka!

Inga kommentarer: