fredag 25 september 2009

Kort från Halmstadsträffen


Ett kort som inte är ett Bloggpartybidrag! :-) Detta gjorde jag på träffen i Halmstad och har helt glömt bort att blogga det. Det var en skissutmaning som jag tolkade, och gjorde kortet lite annorlunda mot vad jag brukar. Genom öljetterna har jag trätt tyll - roligt och läckert! :-)


Tyll har jag tidigare inte fastnat för, men här tyckte jag det var både kul och blev ett bra resultat. Får nog köpa på mig lite mer tyll och leka vidare med. Kanske skulle försöka mig på att göra blommor... 
Öljetterna har jag köpte hos Landstoken och de är bland de bästa jag vet då de är lite mjukare att jobba med, använder en Silent Setter när jag sätter fast mina.


Här har jag använt både Rhine stones och Glitter Stickles för att blinga till kortet lite. Och ruggade kanter som är chalkade. Och även mina hörnstansar :-) Vissa saker kan jag verkligen inte låta bli och använda.


Filten kommer från ett av paketen som jag köpte till Poängjakten i våras. Har varit alldeles för dålig med filt på mina kort och laytouer - fast jag tycker det är snyggt! 
Tror att kortet kommer användas till pappa när han fyller år senare i höst. Helt annorlunda mot vem han är och gillar och vad jag brukar göra till honom :-)
Tack för titten och ha en bra helg! 

Inga kommentarer: