torsdag 3 september 2009

Tolkning av veckans skiss v 35

Så kul att veckans skiss återigen har dragit igång efter ett sommaruppehåll! I helgen satte jag mig och fick ganska snabbt ihop denna layout. Skönt att inte bara behöva lång tid på sig, utan att kunna få ihop en layout på ca 30 min. Har chalkat kanterna med Warm Red. Såg lite tomt ut utan.

Halvcirkeln med PearlMaker har jag gjort med hjälp av en assiett!!! Visserligen fastnade det en del färg på assietten, men det var det värt kände jag. Har inte riktigt kommit på hur jag annars ska kunna få till snygga halvcirklar annars. Att rita upp en med blyerts är ju ett alternativ, men jag får aldrig riktigt bort allt blyerts när jag sedan suddar..... Är det någon som har ett bra tips på det så tar jag tacksamt emot det!


Tack för titten!

1 kommentar:

Ulrikaulrika sa...

Vilken fin layout! Och ett bra tips med tallriken!