lördag 12 september 2009

Första Bloggpartybidraget från mig!

 Har på denna layout använd av mig de fina papper som låg i paket som kom i torsdags från MissMian. Ett grymt paket som föll mig i smaken direkt! Stort tack igen! Har fotat hela vinsten, men den bilden får jag återkomma med i ett annat inlägg då jag inte redigerat den ännu.

Har dock äntligen tagit itu med en av alla roliga utmaningar som finns hos alla deltagare i Bloggpartyt!  Fastnade för Lilos utmaning att göra en layout minst 5 av hennes favoriter bland scrapsaker. Man kunde även välja att ta med alla 10.... På listan fanns mönstrat papper; lager på lager;  ruggade kanter; maskinsöm; broderat; små detaljer; häftklamrar; blommor, tags & crackle paint/annan färg.
Blommor är ju inget svårt för mig att få med, gillar det starkt på både layouter och kort. De ruggade kanterna syns inte så bra, men de finns där. Sist jag var hos Landstoken.se köpte jag Tim Holtz kantrivare. Helt suverän! Min gamla från Making Memories var helt slutkörd insåg jag.
  
När jag broderade nyttjade jag en blomma på det ena mönstrade pappret som mall. Det var säkert 1½ år sen jag broderade sist. Fattar inte varför det dröjt så innan jag gjort det igen. För det är ju en superbra metod för att göra en layout mer spännande och levande!
  
Har för första gången sytt på en layout med min symaskin! Tack Lilo för att du fick mig att göra det! :-)

Här syns även den tagen jag satte fast, en Kaiser Craft papper där det fanns en tag med som jag helt enkelt klippte ut och chalkade kanterna på. Här syns även min akrylfärg som jag använde, då jag inte äger någon crackle paint.
Tack för titten!

2 kommentarer:

Lilo sa...

Vad kul att du fick med allt! =) Och snyggt blev det också!!!Gillar skarpt alla detaljbilder, tänk att sådana kan vara så spännande att studera. Ha en härlig lördagskväll!

Jenny sa...

Håller med Lilo! Vilka superbra bilder du tagit!! Jättekul att se alla detaljer som man missar om man bara tar på helheten! Grattis till vinsten igen... Superfint!