måndag 14 september 2009

Bloggpartybidrag!

Den här layouten gjorde jag i lördags morse vid 7.30-tiden. Kanske inte den tiden jag skulle vilja sitta och scrapa, men kan man inte sova får man göra det bästa av det! Och att ha mängder med härliga utmaningar att välja och vraka mellan gör ändå att det inte känns så jobbigt att vakna tidigt en ledig dag :-)

Tjoho, nu har jag färdigställt nästa bidrag till Bloggpartyt! Den här gången är det Leamon72´s skiss jag tolkat. Gillar att jobba efter skisser och att våga sväva ut och inte följa dom för strikt. 
  
Gjorde en cirkel med hjälp av min passare och sen märkte jag ut var jag ville ha bradsen, satte fast dom och sen använde jag mig av PearlMaker mellan bradsen för att förstärka cirkeln.
Har använt mig att 2 olika typsnitt på titeln, dels American Crafts Thicker By the Yard men även Adornit Tiny Simple Sandra. Thickersalfabetet är egentligen vitt, men jag har färgat in det med chalken Sky Blue.
Ramen runt hela layouten är gjorde med akvarellpenna doppad i vatten. Tyckte först att jag var klar med layouten, men kände ändå att något saknades. Sagt och gjord bestämde jag mig för att använda mina akvarellpennor som mest ligger på skrivbordet utan att användas. Kommer jag nog använda fler gånger i framtiden, hoppas jag :-) Har använt mig av 2 olika färger på punchinellan för att förstärka den mer, och har satt fast den med häftklammrar.

Inga kommentarer: