tisdag 22 september 2009

Semesterlayout


Ytterligare ett bloggpartybidrag har vi här! Det är gjort utifrån Pysselpetras teknikutmaning:distresser alt mistspray och ett hjärta skulle finas med på layouten. Fotona är från semestern och en dag när vi packade med oss matsäck, badkläder och stack en liten, liten bit norröver från Kalmar, till Rafshagen. Ett underbart ställe! De har även en camping och ändå var det ganska lungt den här dagen, i början av augusti. Eftersom jag allt som oftast blir rastlös av att ligga och sola hade jag laddat upp med både bok och tidningar, maken hade laddat med korsordstidningar. På kvällen var vi iväg på Rix FM-festival som var i stan.

Då jag inte äger någon mistspray så valde jag att använda mig av min Faded Jeans-distress på de mönstrade papprenas kanter. Runt CS-kanterna har jag använt mig av en akvarellpenna och målat hela ramen, utan att spä ut den med vatten den här gången. De 3 hjärtana är brads som jag målat med svart akrylfärg, då de ursprungligen var guldfärgade. Funkade riktigt bra!



Tyckte det här pappret, ovan, passade perfekt med det blåa och röda. Så för att framhäva just de röda ränderna valde jag att skära ut den biten och lägga det ovanpå fotot.
De mönstrade papprena kommer från MoshPosh septemberkit som landade i min brevlåda i torsdags :-)
Tack för titten!

1 kommentar:

pysselpetra sa...

Grafiskt stilren - det gillar jag. Bra ide att måla bradsen - måste provas.
Men jag gillar speciellt hur du använt punchinellan.
Tack för ditt bidrag
karm
Petra