onsdag 14 oktober 2009

Farmors Grus...


En layout gjord efter en liftumaning hos Svensk Scrapbookings födelsedags CC som var i helgen. Fotot har jag haft utskrivet i över 1 år och försökt scrapa det lite då och då, men inte kunnat hitta några papper som passat till. För det är ett ganska rörigt foto rent färgmässigt, vilket jag har svårt för. Och så i förra veckan så lossnade det och jag fick äntligen layouten klar.


Har trätt tyll genom öljetterna och även satt fast en stjärncharm på tyllen. Gul/grön tyll är det jag har använt mig av.

I mitten av alla blommorna har jag använt mig av PearlMaker och på blombladen har jag använt grön GlitterStickles.

I underkant på fotot har jag satt grön spets och precis nedanför har jag knycklat ihop ett blad från en psalmbok. Bladet fick jag med i min vinst från MissMians lifttävling tidigare i höstas.


Thickersen har jag målat med pastellgrön PearlMaker och när det hade torkat la jag på lite grön GlitterStickles för att förstärka bokstävernas former. De försvann lite mot bakgrunden först nämligen. Titeln har jag haft i klar för mig ända sedan kortet togs. Ibland kan det vara svårt med engelska ord, så man försvenskar dom lite :-)  The Famous Grouse = Farmors Grus ;-) Funderar på om jag ska skriva ut ett foto med layouten och ge till mina föräldrar i julklapp, eftersom det är dom på fotot. Tål att tänkas på!
Tack för titten!

Inga kommentarer: