måndag 19 oktober 2009

Mysig fiskeby


En layout gjord efter Veckans Skiss v 42, dock inte inskickad. Fotot är taget i våras när jag tog en heldag med bilen på östra Öland och utforskade lite nya smultronställen m.m. Hade otrolig tur med vädret den dagen, regnet hängde i luften men jag klarade mig ända till jag styrde kosan hemåt. Fotot på layouten är från Kårehamn, en mysig liten fiskeby som vi kommer återvända till.


Som bas har jag använt ett vanligt cardstock, men stänkt ner det med akvarellfärg. Började med att jag lyckades tappa en droppe med akvarellfärg och då bestämde jag mig för att stänka ner hela layouten istället :-) Har målat en ram runt hela layouten med just akvarellfärg. Roligt och lite annorlunda. Den bruna spetsen har jag köpt i den lokala tygaffären som gått i konkurs, billigt och bra!


Har använt PearlMaker till både dropparna till vänster om fotot och under fotot till att göra linjerna. Gillar verkligen att jobba med PearlMaker! Saknar ibland fler färger, tex en fyllig mörkbrun. 
Tack för titten och för att du lämnar en värmande kommentar!

Inga kommentarer: