söndag 11 oktober 2009

Julkort


Nu är årets första julkort klara. Fast egentligen har jag på det ovan bara fixat till det sista, för jag gjorde det kortet och ett antal likadana redan förra julen :-) Hade sån julinspiration ett par dagar före jul så jag gjorde iordning dom redan då. Och när jag plockade fram dom för nån vecka sen kände jag mig fortfarande lika nöjd med dom! Det enda jag lagt till är lite röd PearlMaker och lite grön Glitter Stickles.
Papprena är från någon julkolletion från 2007, tror jag... Biljetterna har jag skrivit ut själv på skrivaren. Klippte till ett CS i A4 storlek och la i skrivaren och vips så var det färdigt! Supersmidigt!
Funderar även på att stämpla alla korten på baksidan med min Handgjort-stämpel.

Den här varianten är precis lika enkel att göra som den ovan. Jag har använt min julgranskula som följde med mitt Jolly-alfabet. Köpte Basic Greys julpapper som Paper Pad på mellandagsrean 2008 och lyckades få ut 2 st kulor på samma ark. Mycket smidigt! Sen har jag duttat med lite röd Glitter Stickles runt kanten på kulan och satt fast den på ett vanligt CS.

Enkla, smidiga och inte allt för stora julkort blir det julen 2009. Tror jag mätte alla till ca 10 x 15 cm.
Har du kommit igång med julkortsverkstaden? Vad har du för tips för att göra tillverkningen enklare? Eller älskar du att lägga ner mycket tid på just julkorten?
Tack för titten!


1 kommentar:

Jenny sa...

Ja lite sugen blir man ju allt nu!!
Själv ska jag göra mina första på söndag hade jag tänkt!! Så har du inget för dig är du välkommen uppåt på söndag! Vi är några tjejer som ska pyssla och tjata och dricka lite glögg!!

Ska bli så kul att träffas igen!! See you soon!!! Å då kan jag ju skvallra mina projekt för dig... =)

Ha en underbar vecka!! Kram