torsdag 28 april 2011

Vårt vackra japanska körsbärsträd

Vårt vackra japanska körsbärsträd som står på innergården är en stor favorit hos mig! Men det har ni nog redan förstått :-) Fotona är desamma som jag har publicerat i detta inlägg
Cardstocken i botten var ursprunligen vaniljfärgad, men efter en omgång med Spun Sugar/Disterss Ink och Blush/Perfect Pearl så var det ändrat :-) Enda nackdelen med att leka loss så är att hur jag än gör så vill inte cardstocken vara plan! Nån som har ett bra tips på hur jag motverkar det?!?
Bokstäverna är infärgade med den gula chalken som medföljde aprilkitet, sen har jag lagt ett lager CrackleAccent ovanpå.
Blommorna har jag gjort med mina nya dies från Marianne Design, de röd/rosa delarna är blad som jag stansat ut med en Spellbindersdie som landade i brevlådan för ett par veckor sen. 
Alla papper är från marskitet från Nook. Tyvärr börjar det ta slut vilket känns tråkigt, då jag verkligen har gillat det kitet. 
Layouten är gjord efter den här skissen

2 kommentarer:

Pillan sa...

Vilken härligt vårig LO!! :-)
Kram, Pillan

snorsk sa...

Underbart vackert med körsbärsträd!!! Vill också ha ett!
Även jag skulle vilja veta hur man får pappret slätt trots att man blabbat med en massa färg. Har hört nåt om att spraya vatten på baksidan, men har inte vågat testa?! Tjoa gärna om du hittar ett fungerande trick!
Kram och trevlig valborg!