måndag 25 juli 2011

Arkivets juliutmaning

Till slut så vågade jag äntligen (!) sätta skärmaskinen i mina Maja Design-papper, Skärgårdsliv ;-) Har suttit och bläddrat bland dom flera gånger utan att komma mig för, då jag gillar dom så mycket! Layouten är gjord efter Arkivets juliskiss.
Till slut blev det i alla fall en layout med ett foto som då var mindre än 1 dygn gammalt. Maken och jag tog en kort promenad i kvarteret strax före kl 22 den 16:e juli. Vattnet var kallt kan jag lova! Åh nej, jag har inte doppat mig på riktigt än, är en riktig badkruka!
För en gångs skulle följde jag skissen ganska troget :-)
 Har hittat min paper distresser från Tim Holtz igen, har använt saxen under väldigt långt tid. Gick lös med den på alla kanter jag kunde hitta :-)
Min vita PearlMaker fick jobba lite, länge sen sist! I övrigt har jag rotat lite bland dekorationerna här hemma och tog det som kändes bra för tillfället!
Tack för titten!

3 kommentarer:

Pillan sa...

Läcker LO! Gillar den här färgkombinationen! De framrotade dekorationerna passar kanonbra här!
Kram, Pillan

snorsk sa...

Snygg tolkning! Papprena passar ju ruskigt bra till temat!  Även jag har skickat in ett bidrag, men jag har visst inte bloggar det än...
Konserten var kanon och jag måste säga att du bor i en väldigt fin stad!! Hade varit kul att stanna lite längre och att hunnit träffas!! En annan gång kanske?! Ha det fint, kram

Susanne sa...

Wow så läckert du skapat denna LO.
Fotot är så härligt sommrigt...
Ha en fortsatt trevlig sommar!!!
Kramizar