onsdag 19 oktober 2011

Inbjudningskort // ~ 45/46/47 av 100 ~

Vi firade ju pappas 65-årsdag med en familjemiddag i helgen, där vi bjudit in några vänner som en överraskning. Här kommer de inbjudningskort jag gjorde inför detta i månadsskiftet augusti/september.
Alla 3 korten hade samma upplägg, skillnaden mellan dom var vikningen och placeringen av rosorna.
Det här kortet är vikt på mitten rakt av. I övrigt är det samma uppbyggnad som det första.
 Inbjudan-stämpeln kommer från Forma Hantverk och är stämplad och embossad med Faded Jeans från Ranger Ink. 
Champagnefärgade halvpärlor var även det ett genomgående tema på alla korten, liksom de Faded Jeans-infärgade och ruggade kanterna på det mönstrade pappret.
Minirosor som mäter 1 cm i diameter. Helt klart i min smak :-)
 För ovanlighetens skull har jag låtit bli att jobba med GlitterStickles, eftersom det inte alls stämmer överens med min pappas personlighet.
Baksidan blev likadan på alla korten. Papprena kommer från Maja Designs Skärgårdsliv, vilket är väldigt passande eftersom båtliv alltid varit en viktig del för pappa.
Födelsedagskortet jag gjorde till pappa finns här. 
Tack för titten!

Inga kommentarer: