tisdag 7 augusti 2012

Kort på temat World friendship day

Letar du efter min skisstävling - scrolla nedåt i bloggen!
I söndags var det dags för en kortutmaning på temat World friendship day i en scrapgrupp på Facebook. En skiss med tvist var det vi fick, tvisten var att färgen lila skulle finnas med. Skissen var otroligt inspirerande och kickade igång mig direkt!
Stämpeln kommer från Reprint och heter "Vänskaps Soppa", och jag har stämplat den med Perfect Medium Stamp Pad från Ranger och sedan embossat med Distress Powder "Dusty Concord". Alla kanter på de mönstrade färgerna, Maja Designs "Ska vi fika", är infärgade med DistressInk i färger "Dusty Concord".

Lila halvpärlor i ena hörnan.

Rosor, löv och pin.

Baksidan.
Kortet blev ett z-foldkort där jag även lyckades få med lite vellum, något jag hade mycket på mina kort förr i tiden. Kanske dags att återupptäcka det?!

Inga kommentarer: