onsdag 26 juni 2013

Skisstolkning // The Dress

Under våren som varit så pluggade jag vid sidan om mitt jobb, ingen nyhet antar jag ;-) Jag har hela tiden varit fast besluten att när jag är godkänd i båda kurserna (digital bildbehandling & visuell kommunikation) så skulle jag belöna mig med något riktigt snyggt. Att det skulle bli något materiellt var självklart för mig. Men - vad?!
Några dagar efter att jag hade lämnat in sista uppgiften sprang jag på denna ljuvliga klänning. Nej, jag köpte den inte direkt. Utan jag gick och funderade på den i flera dagar innan jag till slut slog till.

Det fanns bara ett problem - jag var inte godkänd i den sista kursen.... Så klänningen har fått hänga i vår hall med prislappen kvar på! Tills den underbara eftermiddagen igår då mailet som bekräftade att jag var godkänd kom. Det första jag gjorde när jag kom efter jobbet den dagen var att klippa av prislappen :-) Därefter öppnade vi champagnen och firande att jag numera har min fritid tillbaka! Ska jag plugga i framtiden kommer jag gå ner motsvarande i arbetstid.

Vacker klänning kräver vacker dekoration.

Salig blandning av snygga dekorationer.

Som sagt - kärlek vid första ögonkastet. Och det alla (!) i min omgivning har frågat oavbrutet sedan köpet är när jag ska använda den. Första bästa tillfälle som ges är min tanke. Jag ser redan flera olika sätt att styla den som jag hoppas på att kunna förverkliga :-)
I min jakt på en inspirerande skiss när jag scrapade detta foto igår söndags tog jag mig vana trogen en tur hos Ulrika och fastnade för hennes måndagsskiss från den 6 maj.

Material
CS: Cream
Mönstrade papper: Basic Grey, True Love-serien
Twine: WOC, American Crafts & Panduro
Die-cut shapes: Basic Grey, True Love 
Baubles: Tim Holtz
Thickers: American Crafts, Stroll

3 kommentarer:

Pillan sa...

Kanonfin... härliga färger och dekorationer!!
Kram

Ulrika sa...

Åh så snyggt! Gillar färgerna och hur fint du tolkat min skiss! Tack för att jag fick se den!
Kram!

Pysseltokarna sa...

Grattis !
Härlig färg på klänningen!
Använd den mycket!!! Den kommer ha en speciell betydelse i framtiden!
Kram