onsdag 17 september 2014

~ Tolkning av Kortskissen ~

Det enda positiva med att vara hemma med förkylning och hosta är att jag i alla fall orkar scrapa lite. Så i måndags tog jag mig an Kortskissens senaste skiss # 270.

Jag har tolkat skissen ganska rakt av, med papper som är inköpta för evigheter sedan. Eller vad sägs om nästan 4 år tillbaka....

Baksidan.




Material
CS: Från en pappersstack från Panduro
Mönstrade papper: Basic Grey
Kakservett: Joanna Sheen
Rosor och blad: WOC
Dies: Spellbinders; Nestabilities Standard Circles Large & Nestabilites Petite Scalloped Circles Small
DistressInk: Faded Jeans
Embossingpulver: Faded Jeans
Stämpel: Reprint, Kalender rund
Övrigt: Band & pins
Halvpärlor: Panduro 

1 kommentar:

Cath. sa...

Gillar kortet jättemycket. Gamla papper har jag en hel hög som jag faktiskt börjat använda - från tiden då jag började pyssla eller ja, mest satt och klappade på de fina papperen och inte vågade förstöra dem...
Härliga färger tycker jag!
Vad kul att du inspirerats av Kortskissen! Hojta gärna till igen om du skapar något mer från Kortskissen (och så hoppas vi att det inte tar flera månader innan nån av oss uppmärksammar... sorry!).
Önskar dig en fin vecka!