torsdag 8 januari 2015

~ Layout # 1 2015 ~

Årets första layout är skapad utifrån kursen Color Studio hos Studio Calico. En otroligt givande kurs som jag är väldigt glad att jag köpte!
Till den här layouten jobbade jag med komplementära färger, alltså färger som befinner sig rakt mitt emot varandra i färghjulet. Vilka två färger det än rör sig om kommer de samarbeta bra tillsammans.
Dessutom har jag jobbat med wet-on-wet-teknik, vilket innebar att jag målade mitt cardstock med vatten innan jag började jobba med mina akvarellfärger. Det går lika bra att använda sig av vattenfärger. För att få fram den nyans jag villa blandade jag vitt, orange och rött och tillförde mycket vatten under hela processen. De mönstrade papperna jag hade valt ut låg framför mig hela tiden så jag kunde jämföra och se så jag fick någorlunda rätt färg.

Kanterna har fått en sväng med DistressInk i färgen Worn Lipstick för att samla upp hela layouten.
Titeln skrev jag med rub-ons som jag haft i min ägo sen jag började scrapa mer eller mindre.

Tårtpappret la jag till för att få en mer neutraliserande bas till allt, eftersom jag kände att det hade blivit lite väl skrikigt annars.

Färgstänken har jag gjort med PerfectPearls som jag blandat av två färger till den rätta nyansen.

Här är den färgpalett jag hade som min utgångspunkt. Det var via kursen jag fick reda på att den här sidan finns.


Material
CS: Vitt
Mönstrade papper: WRMK, Inked Rose
DistressInk: Worn Lipstick
Stämpel: Studio Calico, november -14
Okänt: Tårtpapper
Övrigt: Akvarellfärg (wet-on-wet teknik); tag & band
Rub-ons: Chatter B-O-X
Perfect Pearls: Forever Blue & Forever Green

Inga kommentarer: