fredag 30 januari 2015

~ Layout # 5 2015 ~

Dagens clean and simple-layout. Något jag tycker är så fint, men som jag har så svårt för. Så detta var verkligen en utmaning för mig. 
Efter att layouten hade legat till sig i cirka en vecka så kände jag att den ändå funkar.

Cluster med detaljer.

Jag har lätt, lätt duttat med DistressInk-dynan ovanpå bokstäverna för att få lite mer effekt på dom.

Min Chevron-mask och en rund stämpel blev några av de effekter som fick vara med.

Layoutens färgpalett som jag jobbade efter. Det när något jag kommer återkomma till framöver.
Layouten är gjord efter den här skisssen.


Material
CS: Grönt, cream, blått & rosa/röd
Mönstrat papper: Basic Grey
Tag: TGR
Ticket: Tim Holtz
Mask: Heide Swapp
DistressInk: Peeled Paint
Stämpel: Gummiapan
Thickers: Giggles
Halvpärlor: Reprint
Övrigt: Vellum, knappar & pin

Inga kommentarer: