torsdag 3 mars 2016

~ Scrap och Tings månadsutmaning ~

Den här månaden skulle man inspireras av bilden nedan i Scrap och Tings månadsutmaning. Jag kom på att jag hade ett icke dekorerat pappägg i gömmorna som jag rotade fram.

Fina färger.
Det första jag gjorde var att lägga på ett lager med Gesso som efter att det hade torkat fick ett lager med infärgad Gesso på sig i en hemmablandad mjuk turkos/ljusblå färg.

Sedan färgade jag in lite Gesso med en rosa akrylfärg som jag la på med en stencil som mall. Därefter fick limpistolen jobba med att fästa spetsen, bladen och rosorna.


Material
Pappägg: okänt
Akrylfärg: Ranger Ink, Claudine Helmuth, Painterly Pink och Liquitex; Light Green Permanent & Primary Blue
Gesso: Ranger Ink, Claudine Hellmuth Studio
Stencil: The Crafters Workshop; Mini Chickenwire
Rosor & blad: WOC
Spets: okänt

Inga kommentarer: