söndag 11 februari 2018

~ Semla eller hetvägg ~

För ovanlighetens skull har jag botaniserat bland mina egna, gamla skisser till dagens layout.
Ja, detta med vad saker och ting benämns i vårt avlånga land fick jag erfara när jag skulle äta semla första gången som nyinflyttad i Kalmar. Här nere var hetvägg inte så hett ;-) Men under hela min uppväxt var semla med varm mjölk och kanel fullkomligt normalt.

Papper i olika varianter av lager på lager. Alla kanter har fått lite Distress Ink på sig.

De bruna, stora blommorna i botten är riktiga gamla favoriter. Jag gissar att de ursprungligen kom från Bazzill (ej helt säker). Tyvärr har jag aldrig hittat dem igen.




Material
CS: Vit, rosa, kraft, brun, cream & gul
Mönstrade papper: Carta Bella
Distress Ink: Frayed Burlap
Twine: Panduro
Pin: Maya Road
Blommor: Okänt
Brads: Basic Grey
Stans: Panduro
Alfabetstickers: Carta Bella
Halvpärlor: Panduro

Inga kommentarer: