tisdag 13 november 2012

Förvaring till Mini Art Journal

Detta inlägg hade hamnat bland utkasten i bloggen. Dumt att inte visa ett inlägg med ett så fint innehåll ;-) Den uppmärksamme känner igen papprena, de ingick alltså i ett månadspaket som jag fick hem februari 2011! Så håll tillgodo med att texten är skriven för att publiceras för ganska länge sen ;-)

Har i någon vecka pysslat med ett lite större projekt, i alla fall för mig. Via jobbet fick jag tag på en ganska tråkig och oansenlig blå låda. Men med lite kärlek och jobb går det att få den fula ankungen att bli en vacker svan :-)
Ganska tidigt bestämde jag mig för att lådans syfte är att förvara alla mina Mini Art Journal-kort i framtiden, så de inte förstörs. För tillfället ligger (låg) korten i ett av våra fönster, vilket är perfekt för jag påminns hela tiden, men en aningens opraktiskt tyvärr.

Ovan framsidan av låda. 

Ovan baksidan.

Insidan av locket.

Insidan av botten.
Titeln är utstansad med mitt Santas Workshop, målat med pensel från distressdyna och sedan har jag lagt på ett rejält lager med CrackleAccent.

Jag har valt att inte dekorera så himla mycket utan istället lät jag CrackleAccent jobba lite.

Ryggen fick ett härligt band på sig.
 Hela lådan är klädd med Webster´s Pages papper ur serien Hollywood, som jag fick i mitt månadspaket i februari. Först trodde jag inte att papprena skulle passa mig alls, men så fel jag haft! De är ju helt ljuvliga :-)
Snart ska jag låta mina kort få flytta in i lådan och sedan ska jag hitta en bra plats att ha den på för att påminnas om dess innehåll. Har insett hur mycket det betyder för mig och att jag längtar till jag får göra ett nytt kort varje vecka :-)
Tack för titten!

Inga kommentarer: