måndag 4 november 2013

Beställningsjulkort 5

Här är så sista beställningsjulkortet. De övriga finns här, här, här och här.
Det var riktigt kul och göra fem olika men med lite samma stuk. Papprena är inte julpapper egentligen, men jag har hela tiden sedan jag köpt dom tänkt använda dom som det.

Diesen är favoriter sedan länge. Lövet har dock inte använts så mycket då jag istället har jobbat med en stans, men den gick sönder när jag satt med dessa julkort. Men turligt nog hade jag diesen hemma sedan länge.

Denna stämpel har växt fram mer och mer som en favorit. Gillar att det är en skön blandning mellan stjärnor, skrivstil och kalligrafi. 

En baksida med lite humor i placeringen av papprena.


Material
CS: Vitt
Mönstrade papper: Little Yellow Bicycle
Stämplar: Reprint, "Julbakgrund" & "Handgjort av"
Stämpeldyna: Ranger, Perfect Medium
Embossingpulver: Ranger, Super Fine Detail, Silver
Die: Spellbinders; Shapeabilities Foliage, Lacey Squares & Nestabilities Standard Circles Large
Övrigt: Band
GlitterStickles: Crystal
Halvpärlor: Panduro

Inga kommentarer: