lördag 7 februari 2015

~ Layout # 6 2015 ~

Mitt utforskande kring clean och simple-layouter började egentligen med denna, men jag var så otroligt missnöjd med den att jag slängde den åt sidan. Min första instinkt var att knyckla ihop den och skicka ner den i papperskorgen. Men så efter att den hade legat i drygt en vecka så var den ju inte så himla illa.
Fotot är taget på Öland på annandag jul när vi skulle iväg på ett geocaching event. I Kalmar låg det ingen snö alls, så vi blev lite förvånade när vi kom över bron. 

Fotot har jag filat med en nagelfil för att få en mer ruff känsla.

Jag tror att en av de saker som jag var mest missnöjd med i början med layouten var färgen i mitten av cirklarna. Men så kan det bli när man (jag) inte kollar stämpeln innan jag stämplar :-)

Dropparna av Perfect Pearls är något jag dock är mycket nöjd med. En fin effekt.

När jag väl fick titeln på plats kände jag att layouten blev något bra till slut.


Material
CS: Vitt
Mönstrade papper: Little Yellow Bicycle
DistressInk: Barn Door
Stämel: Gummiapan
Thickers: Lullaby
Perfect Pearls: Blue Smoke
Tag: TGR
Övrigt: Knappar

Inga kommentarer: