torsdag 12 februari 2015

~ Layout # 7 2015 ~ 

Här har jag jobbat efter den här skissen. Dessutom har jag jobbat med den tredje delen i kursen Studio Color, vilket som vanligt var riktigt inspirerande att jobba med.
Den här gången handlade färgteorin om en kvadratisk färgkombination, att man jobbar med två stycken färger från den varma delen och två stycken från den kalla delen av färghjulet. Det bästa är att välja och jobba med den varma eller den kalla sidan av färghjulet och låta den andra sidan bli accenterna.
För ovanlighetens skull gjorde jag hela layouten klar innan jag skrev ut de foton jag ville ha med på mitt alster. Otroligt ovant för mig, som i alla år utgått från mitt foto när jag valt papper med mera.


Två olika masker har fått komma till användning på den här layouten.



Material
CS: Vitt
Tag: TGI
DistressInk: Frayed Burlap
Mask: The Crafter´s Workshop, Mini Lavered Beads & Diamond Boarder
Övrigt material: Studio Calico månadspaket december 2014

Inga kommentarer: