söndag 10 januari 2016

~ Scraphusets januariutmaning ~

Den här layouten är gjord efter Scrahusets januariutmaning, som även den är en bingo-bricka. Kul! 
Här har jag scrapat ett foto som är taget minuter innan vi anländer till nationalparken Blå Jungfrun. Det var fascinerade och se hur en ö helt plötsligt bara uppenbarar sig ur vattnet.
Här har jag botaniserat bland alla de knappar jag äger. Ändå tycker jag sällan att det finns någon som passar....

Chipboard! Hur längesedan var det inte som jag jobbade med det. Så kul det var att plocka fram det igen! Här har jag målat med vit akrylfärg på det.

Den mytomspunna ön. Jag som älskar att plocka med mig stenar från alla mina resor lyckades hålla mig vid sommarens besök. För det vet ni väl, att man får evig otur om man plockar med sig stenar från Blå Jungfrun.


Material
CS: Vitt & mörkblått
Mönstrade papper & cirklar: Studio Calico
Övrigt: Knappar; chipboard & spets
DistressInk: Weathered Wood
Die: Cherry Lynn; Alphabet Set FS116 Mini Font, size 1/4




Inga kommentarer: