torsdag 23 juni 2016

~ ELB junitävling ~

Månades tävling hos ELB var att inspireras av och tolka ett citat av HC Andersen. Jag gick och funderade några dagar kring hur jag skulle ta mig an detta, och hade i grunden en helt annan tanke mot vad det mynnade ut i. När jag väl satte mig för att tolka utmaningen fick jag syn på dessa canvastavlor som jag haft som projekt till och från det sista året. Grunden har varit klar länge och väl, men det har hela tiden saknats något. Och det var ju citatet som saknades! Nu hänger tavlorna äntligen tätt tillsammans i vår hall.
Tre olika stenciler har jag jobbat med tillsammans med blå akrylfärg.

Lite kletigt var det...

Men otroligt kul!


Material
CS: Vitt
Canvas: okänt
Stencil: Panduro & The Crafters Workshop
Akrylfärg: Liquitex, blå

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Ja det citatet passade ju alldeles utmärkt! Bra jobbat :) Finurlig ide' att låta motivet gå in i båda tavlorna. Tack för att du är med och tävlar hos oss på En liten butik. Kram Anna :)

Jeanette Wallén sa...

Toppenfina tavlor!! Perfekt citat till dem.

Tack för att du är med i vår junitävling på En liten butik!

Kram,
Jeanette - Tettiz