fredag 3 juni 2016

~ Skissutmaning FB-grupp ~

I helgen som var hittade jag en inspirerande skiss att tolka i en av de Facebook-grupper jag är med i. Tvisten var att skapa ett alster på temat sommar. Jag valde att ta ett av fotona från besöket på Blå Jungfrun förra sommaren.

Den otroligt inspirerande och snygga skissen!

En chipboardfjäril som jag snabbt färgade in med en DistressInk-dyna. Samma färg på dynan har jag stämplat klockan med bakom blommorna.

Äntligen tog jag mig i kragen och använde ett av de Cuttlebug-alfabet jag har.

Kanterna på hela layouten chalkade jag med en annan DistressInk-dyna. 

Blandade detaljer.


Material
CS: Vitt
Mönstrade papper: Maja Design
Rhinestones: KaiserCraft
Halvpärlor: Reprint
Chipboardfjäril: Maya Road
DistressInk: Faded Jeans & Bundled Sage
Stämpel: Gel-A-Tin
Brads: American Crafts
Alfabet: Cuttlebug;  Curls & Swirls
Övrigt: Blommor & Pins

1 kommentar:

Karin sa...

Vilken härlig tolkning av skissen! Får man lov att fråga vilken facebookgrupp du hittade den i?
Ja, ens cuttelbug-alfabet faller gärna i glömska, jag ska nog ta och utmana mig själv att använda ett av mina inom kort. Tack för påminnelsen.