måndag 28 juli 2008

Boktips i värmen

Oj vilket väder vi har! Är alldeles lycklig och har inte ork eller vilja att klaga över värmen! Bara att göra det bästa av allt just nu! Det enda tråkiga är att jag får soleksem när jag vistas ute i solen :-( Mindre kul! På toppen av allt det konstaterades igår att jag fått en elak inflammation i mitt högra öga :-( usch, fy och blä! Fick i alla fall ögondroppar med antibiotika utskrivet och redan idag märker jag en stor skillnad. Skönt!
Har i alla fall kunnat läsa till min stora lycka och har sedan i torsdags lyckats ta mig igenom 2 böcker. Och fler lär det bli :-)
Den första är Brustna hjärtans café. En småsöt och lättläst bok. Ingen större dramatik direkt, men väldigt bra ändå tycker jag.
Sen har jag även läst Kajsa Ingemarssons "Lyckans hjul" och det var svårt att lägga ifrån sig boken igår kväll för att sova :-) En bra roman som aldrig blev tråkig och som jag i alla fall helt sögs upp av!

Båda bilderna kommer från AdLibris hemsida. Även där jag har beställt böckerna. Smidigt!
Trots att solen skiner ute så funderar jag på att redigera bilder inne framför datorn idag... Var på dop i lördags och vill så gärna få det klart och kunna överlämna bilderna till föräldrarna. Men vi får se. En stund i skuggan uta med en bok kanske det också blir :-)
Ha en solig måndag så skrivs vi! Kramiz

Inga kommentarer: