måndag 21 juli 2008

Fullt ös i 2 dagar

Det är väl bara förnamnet! I lördags vid lunch mötte vi, dvs jag och maken, upp mina föräldrar, min bror med fru och 3 barn i Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. Barnen hade fått det i julklapp av oss. Bra tips!
Planera dock in ett besök där en dag när det inte ska regna... och ha regnkläder och gummistövlar på er! Vi hade hällregn i princip hela besöket igenom! Sista timman sprack solen igenom och vi kunde börja torka upp lite. Ungarna hade kul hur eller hur - och det är det som räknas!
Så här såg det ut bitvis när vi körde upp. Vindrutetorkarna gick på högsta hastighet och ändå såg vi ingenting! Lite läskigt!


Om ni åker till ALV - kolla in Karlsson på taket! Super!
Igår söndag tog vi bilarna upp till Löttorp och Lådbilslandet. Bättre lycka med vädret och ungarna hade superkul!


Ladda dock stora plånboken! 200 kr i entré per barn och då ingår "bara" 5 st åk. Det räcker inte långt!
Vi hade med oss egen mat, dryck och fika båda dagarna och det kan jag rekommendera. Inte för att jag bryr mig så mycket om kostnaden, utan för att jag inte tycker det är värt dom överpriserna såna ställen gärna tar ut. Är det sen dessutom ingen god mat känns det verkligen bortkastat. Och vi är dessutom 9 st när vi träffas, så pengarna rullar....
Ha det så skrivs vi! Kramiz


Inga kommentarer: