fredag 4 juli 2008

Kalmar Klapphus

Fotona till den här layouten är tagna tidigt på morgonen den 8 maj. Hade ju bara haft min nya kamera i några veckor och kunde inte sova den här natten/morgonen, så jag drog ut på en liten fotosafari. När jag sen satte mig och redigerade tyckte jag den svart/vita bilden och den i färg var lika snygga, så jag bestämde mig för att använda båda två på layouten.
Kan vara svårt att se vad jag skrivit, men här kommer i alla fall texten: "Klapphuset. Det enda som finns kvar i Kalmar. Huset är från början av 1900-talet. Namnet kommer av att man sköljde och klappade tvätten häri. Använts av alla socialgrupper".
Huset ligger väldigt fint i centrala Kalmar, invid badplatsen Kattrumpan.
Nu ska jag snart gå till jobbet, sista dagen för den här veckan. Sen är det "bara" 3 veckor kvar tills jag går på semester... Längtar! :-) Hoppas jag har lite energi till att kolla igenom och göra några av utmaningarna som finns ute. Vill du kolla närmare? Klicka här!
Ha en bra helg och scrapa lungt! Kramiz

Inga kommentarer: