måndag 26 september 2011

Förvaring av pins

Under en ganska lång tid har jag funderat över en bättre förvaring till alla mina pins/hattnålar/floristnålar. Så kom jag på den briljanta idéen att sy mig en nåldyna. Men icke, maken hade ett ännu bättre förslag - att göra något med den gröna lådan på bilden ovan. 
Ursprunligen fick jag hem mitt Jollyalfabet i lådan i februari 2009. Jag har under tiden använt lådan till förvaring av bland annat spiraler till min BIA. Dock har den stått tom en längre tid nu.

Jag tog mig snabbt upp på vinden och letade reda på en bit skumgummiplast, denna har ursprungligen skyddat något fint glasting vi har här hemma. Turen var med mig ännu en gång och skumgummit passade på millimetern i min låda. Nu var det ju bara att börja sätta fast alla pins.
Det som jag verkligen gillar med denna förvaring är att jag lätt kan sätta på locket och ta med mig pinsen när jag ska iväg, eller bara vill slippa få dom dammiga här hemma.

Åh nej, detta är inte alla.... 
Kontentan?! Att det är bra att lyssna på maken som inte gillar att slänga saker, vilket jag gör :-) Den här gången var det 2 saker som kom till användning igen inom nya områden. Dock har jag inte ännu bestämt mig för om jag ska altra lådan eller inte....
Tack för titten!

2 kommentarer:

Pillan sa...

Smart förvaring av pinsen!!

citronlime sa...

Så himla smart...! Jag har också en sån låda...nånstans...
Mina pins är fortfarande i sina fp, och trängs i en låda från Ikea.

Kramar