söndag 14 juli 2013

~ Vecka 26 ~

 Vilken vecka detta var. Ena dagen strålande solsken från en klarblå himmel - nästa dag ösregn som fick stan att svämma över!
Jag blev äntligen godkänd på sista kursen och vi firade med champagne. 
Vimplar har jag helt klart snöat in lite på....

När jag satt och gjorde layouten blev jag så himla sugen på att kleta och kladda med akrylfärg. Sagt och gjort! 4 olika tuber åkte fram :-)

En minibrad fick komma fram ur gömmorna.

Gamla godingar. 
Allt mönstrat papper är spillbitar som jag plockat ihop i min mappvagn i en platsfick, sorterat per tillverkare. Det underlättar otroligt mycket när jag gör mina veckolayouter. Åh mitt spillbitslager minskar! En rolig anekdot är att när jag gjorde layouten satt jag utomhus under vårt parasoll i 27C och solsken :-)

Material
CS: Ljusblå, Panduro
Mönstrade papper: Basic Grey
Stämplar: Maja Design, "Bård" & Making Memories magnetiska stämplar
DistressInk: Frayed Burlap & Tumbled Glass
Canvastag: YouDo
Brad: American Crafts
Övrigt: knappar, washitejp & blommor
Halvpärlor: Prima & reprint
Die: Poppy Stamps, Simple Banner
PearlMaker: Pastellmint
Stickers: MyMindsEye, So Sophie, Clever Pretty Girl
Akrylfärg: KaiserCraft, Eggshell, Li´l Davis Designs, Blueberry, Liquitex vit & grön

Inga kommentarer: