söndag 16 november 2014

~ Veckans Skiss # 40 ~

Här i veckan var jag väldigt scrapsugen efter jobbet en dag. Surfade in hos Veckans Skiss och hittade en riktigt inspirerande skiss som jag tolkade. 

Två favoriter, halvpärlor och wellpapp.

Lite lappande blev det för att få ihop hela titeln.

Jag drog lite med en VersaColor över varje blomma för att få lite mer liv i dom.

Detta var vad jag verkligen fastnade för på skissen - alla lager. Jag fick direkt en bild i huvudet av olika papper stansade med denna stans.

Denna layout är faktiskt det första alstret jag gör på länge som inte hänger ihop med min egna utmaning 100 alster innan shopping. Detta då utmaningen är klart för min del, bara det att jag inte har fått ut alla alster på bloggen :-) Men det kommer fram till årsskiftet. 



Material
Mönstrade papper: Prima
Stans: Martha Stewart, Bubble Bath
Blommor: Petaloo
VersaColor: Ash Rose & Turquoise
Halvpärlor: Panduro
Stämpel: Panduro
DistressInk: Walnut Stain
Thickets: Playroom
Twine: WOC
Övrigt: Tag, spets och glasunderlägg

2 kommentarer:

Christel sa...

Jättefin vacker layout i fina färger, jag blir nyfiken på betydelsen av denna biljett haha! Vilken prestation att ha scrappat 100 layouter innan inköp, bra gjort. Tack för att du tolkar VS.

ÅsaJ sa...

Wellpapp är underbart! ;-) Fin tolkning av skissen! Tack för att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ