fredag 15 juli 2016

~ Scraplift av MezzaNotte ~

Idag visar jag en layout som är en scraplift av en layout som MezzaNotte har skapat, nämligen denna. Att surfa runt på andra bloggar och leta inspiration är något jag verkligen gillar. Just den layouten jag har scrapliftat var otroligt tilltalande och inspirerande.
Jag har valt att behålla samma grundupplägg och placeringen, men jobbat i helt andra färger.
Det ena klustret med detaljer.

Lager-på-lager med blommor, pin och brad är alltid en snygg kombination.

Att färga in trädekorationen var ett måste för att den skulle passa in på layouten.

Mycket av grunden. Hjärtat är gjort i svart akrylfärg.

Två olika stämplar som blivit embossade i olika färger.

Layoutens grund är lagd med hjälp av PerfectPearls som jag blandat med lite vatten och sedan jobbat ut med en vanlig svamp och sedan har jag droppat samma färg med hjälp av en mycket smal pensel. Det allra första jag gjorde var att rita upp hjärtat med blyerts. Därefter blev det mycket torktid mellan alla olika delar.



Material
CS: Vitt
Mönstrade papper: Studio Calico
Stämplar: KaiserCraft; Grid & Grunge
Akrylfärg: Liquitex: Ivory Black
PerfectPearls: Pewter
Embossingpulver: Ranger; Silver & Landstoken; Svart
Embossingdyna: Ranger; Perfect Medium
DistressInk: Black Soot
Brads: American Crafts
Blommor: Okänt
Trädekoration: Studio Calico
Rubber Alpha: Studio Calico
Pin: Reprint

Inga kommentarer: