fredag 18 mars 2011

En SPÄNNande historia med GUMMIBAND

Gårdagens inlägg hos Skrotboken handlar om gummiband. Inget jag först hade tänkt göra något till. Men så en dag när jag satte mig och scrapade hade jag av någon anledning ett gummiband runt handleden, och detta foto på mig och maken framför mig. Titeln flög genom huvudet och snabbt som attan tog jag tillvara på tillfället ;-)
Chipboardhjärtat har jag färgat in med min gröna distressdyna, Peeled Paint, och sen embossat med mitt senaste embossingpulver, Palm Green. Härlig effekt!
Wellpapp har jag äntligen lärt mig att aldrig åka på träff utan, eftersom jag allt som oftast använder det då. Den här gången gick jag loss med min gröna akrylfärg i lagom mängd. Fotot har fått ett varv med CrackleAccent i ytterkant.
Inne hos Skrotboken kan du se fler makalösa alster där gummiband på något sätt finns med! Kreativiteten hos inspiratörerna upphör aldrig att förvåna mig :-) 

3 kommentarer:

citronlime sa...

Perfekt titel på temat ju :)
Och finfin LO!
Kramar

Mahlin78 sa...

Ordlekar med dubbel betydelse är en favvo ;-)

maxell sa...

Den är så klockren denna. Gillar massor.

Å shit. Jag noterade inte så noga när jag donade med inlägget. Men målad wellpapp. Skitsnygg färg, underbart målat och helt rätt för helheten. Snyggt!