tisdag 29 mars 2011

Glitter och glamour

Nu i mars har Skrotboken tillsammans med Pyssloteket en tävling med temat Glitter och Glamour. Man skulle inspireras av melodifestivalen genom att använda någon form av musiknoter och glitter. Sagt och gjort :-)
När jag satt och plockade ihop material till layouten kände jag att en skiss vore bra här. Så jag gick igenom Skrotbokens lager av detta och hittade denna från 2009, ritad av maxell.
I juni 2008 var vi uppe i Stockholm och såg Celine Dions konsert i Globen. Det var en av mina drömmar som gick i uppfyllelse den kvällen! Jag har älskat hennes musik många, många år så det var en mycket speciell kväll för mig. Hur får jag då ihop detta med melodifestivalen kanske du undrar?!? Joooo, 1988 tävlade Celine för Frankrike Schweiz i Eurovision Song Contest. Så enkelt var det :-) 
Tack för titten!

5 kommentarer:

maxell sa...

Wow. Den där skissen har jag glömt. Roligt att se den igen och en tolkning av den.

Vilken klockren tolkning du gjort med. En bra koppling och association till Melodifestivalen.

Susanne sa...

Va bra du tolkat det...och så påhittigt och GLAMIGT!
Kramizar

Mahlin78 sa...

Tack snälla för era fina ord! Blir så glad :-)

Kram kram!

Pillan sa...

Kul tolkning du gjort!! Härliga detaljer du fått med...

Anna sa...

Fast hon tävlade för Schweiz... :-)