söndag 16 december 2012

~ Julkalender 16 december ~

Att gå på en julmarknad är något jag försöker göra varje år. Detta år har jag varit iväg på Kalmar Slott. Förra året besökte vi Huseby Bruks julmarknad - har ni möjlighet tycker jag ni ska ta er dit!

Godis av bästa kvalitet är något jag uppskattar att kunna köpa på julmarknader. Just detta kommer från en personlig favorit, Mariannelunds Karamellkokeri.

Funktionella produkter av bra kvalitet är något jag gärna köper, just här har jag precis avslutat en affär gällande goa tofflor i kalvskinn med fårull på insidan.

Min återkommande favorit när det gäller tomtar! Nu har vi 3 st här hemma och vi har sagt att det är bra så, men missa inte dessa underbara varelser. Vi träffade henne på Huseby Bruk under 2011, och företaget heter Ompen HB.

Blandat mathantverk är alltid kul och gå runt och provsmaka.

Traditionellt julpynt.

Vackra ting att ha utomhus.

Stämningsfullt på vägen in/ut och turligt nog hade det fallit några snöflingor under dagen.

Inga kommentarer: